Era digitală a adus o adevărată revoluție în viețile tuturor. A schimbat atât felul în care avem acces la informații, dar și felul în care cumpărăm, comunicăm iar unii specialiști ar spune că ne influențează chiar și comportamentul.
Când spunem „era digitală”, ne gândim automat la Internet, întrucât datorită acestei invenții viețile noastre s-au schimbat radical.
Însă Internetul nu a schimbat doar viețile oamenilor de rând, cât și mediul de afaceri. Dorința consumatorilor de a avea acces cât mai rapid și ușor la informații, a obligat foarte multe afaceri să țină pasul cu era digitală.
Odată cu apariția comerțului electronic, de pildă au apărut și noi cereri, dând astfel naștere la oportunități de a lansa noi idei de afaceri.
Magazin on-line
Poate că pare o idee deja „veche”, dar un magazin online foarte bine documentat, pe o nișă foarte specifică (magazin de tonere online, de exemplu) se poate dovedi o idee foarte inspirată pentru o mică afacere în domeniul virtual.
Există multe grupuri de persoane care au nevoi foarte specifice, dar care nu pot găsi tot ce au nevoie într-un singur loc. Află aceste nevoi și înglobează-le într-un magazin on-line.
Agenție SEO
Orice afacere își dorește să apară printre primele rezultate de căutări ale unui motor de căutare. Acest lucru îi oferă credibilitate și expunere către noi clienți. O firmă de SEO, sau o agenție de consultanță oferă fix acest lucru, analizează și sfătuiește antreprenorii ce măsuri ar trebui să ia pentru a fi în topul căutărilor on-line.
Agenție de grafică digitală
Grafica digitală nu este tocmai o noutate, producția publicitară fiind strâns legată de aceasta.
Însă grafica animată sau 3D câștigă din ce în ce mai multă popularitate, întrucât este mult mai interactivă și atractivă pentru clienți. De la infografice interactive, la animații care prezintă utilizarea unui produs, sau chiar imprimare 3D posibilitățile sunt nelimitate.
Platformă de asistenți virtuali
Un asistent virtual, este nimic altceva decât o persoană reală aflată la mii de kilometri distanță care îți devine asistent. Acest termen poate fi confundat cu cel al asistenților virtuali digitali, precum Alexa sau Siri, însă acești asistenți sunt cât se poate de reali.
Este un job care începe să atragă din ce în ce mai mulți adepți, așadar interes și necesitate pentru o asemenea branșă există.
Companie pentru testări
Foarte multe branduri își trimit produsele către diferiți formatori de opinie, pentru a le testa produsele, a oferi o recenzie onestă a produsului, dar și pentru a-l promova.
O astfel de companie poate testa absolut orice, de la bunuri digitale, până la bunuri de larg consum, fizice. Produsele digitale sunt mai ușor de testat, întrucât nu necesită echipament avansat. Totodată, bunurile digitale beneficiază de reticența unor anumite persoane; testarea și demonstrarea cum aceste bunuri funcționează, poate atrage aprecierea multor utilizatori.
Era Internetului este plină de surprize. Noi nevoi de nasc și mor rapid, așadar dacă cauți să devii antreprenor în mediul digital, asigură-te că ții pasul cu toate noutățile atât din domeniul tău, cât și din domeniul digital, dar și că asculți cerințele și nevoile clienților sau posibililor clienți.