Secolul XXI își uimește locatarii cu tehnologii din ce în ce mai noi, căpătând pe bună dreptate titlul de eră digitală. Ne bucurăm ca niște copii năstrușnici de efectele sale pozitive ale acestei perioade. Dar partea goală a paharului? Iată că există și un șiretlic – fiind în vâltoarea admirației, uităm de efectul contrar al tehnologiilor inovatoare.
Trebuie să adaptăm faimoasa sintagmă „Save Our Souls” la „Save Our Nature”, deoarece este binevenită echivalența dintre Souls și Nature. Fiind că preocuparea pentru protejarea mediului înconjurător devine o problemă majoră, atât în prezent, cât și pentru viitor, trebuie să fim conștienți de importanța produselor eco sau celor ce pot fi supuse unei reciclări, recuperări și tratări eficiente. Materialele reciclabile provin din mediul industrial, birouri sau locuințe, constând din hârtie, plastic, sticlă, metal și materiale textile.
Reciclarea este procesul de refolosire a materialelor si produselor vechi pentru crearea altora, fără a apela la materii prime noi, reducând astfel consumul de energie necesar extragerii materiilor prime, respectiv distrugerii deșeurilor.
Știați că:
Astfel companiile de succes, angajate în procesul de salvare a mediului vii, a viitorului, au drept țintă de a produce materii nedăunătoare timpului ulterior momentului. Și soluțiile sunt atât de diverse, și atât de interesante. Țările se dezic de pungi din plastic, inventează decoruri și diverse obiecte handmade din material reciclabile, instituie ambalaje de carton și hârtie pentru diverse produse, reutilizează forme și ambalaje, promovează colectarea deșeurilor, iar unele țări chiar și le procură de la oameni.
Haideți să urmărim un exemplu atât de banal, dar pe atât și de curios. Hârtia și cerneala sunt două produse reciclabile, însă zi de zi noi scriem, tipărim, le modificăm forma și destinația. Diverse companii, producătoare de cerneală (de exemplu cerneala Epson), au drept scop să minimalizeze cu peste 50% emisiile de CO2 pe toată durata de viață a tuturor produselor și serviciilor sale în următorii 30 de ani. Efortul companiilor se focalizează asupra multor obiective: ambalajele lor pentru cerneală să fie fabricate în proporţie de 50 % din materiale reciclate, reducerea consumului de energie al imprimantelor cu jet de cerneală să depășească limita de 60%. Și într-adevăr promisiunile lor capătă prioritate.
Ce trebuie să facem noi? E simplu: